Skip to main content

Jatuh Bangun Kembali.


Harini. Sudah genap bereenam minggu di sini. Kehidupan baik-baik saja. Aku pernah jatuh. Aku pernah tersungkur. Aku pernah kalah. Aku pernah berdepan dengan masa kejatuhan aku. Pernah terdetik aku dah tak terdaya. Tapi, aku percaya tersurat pelangi indah di sebalik hujan yang lebat. 

Lari? Tak lah. Aku tak lari. Baru aku sedar, sejauh mana pun kita, kenangan tetap akan memamah kita kembali. Bagai denyut listrik yang tak dapat dipisahkan. Manusia dengan kenangan. Kenangan dengan kesakitan. Tapi jarak juga lah yang membuka mata betapa lapangnya masa depan itu. Ya, aku memang jauh dari tempat di zaman kejatuhan aku. Tapi, dengan jarak ia dapat memberi harapan dan nafas baru untuk aku kembali bangun walau masih kelabu perjalanan hidup ni.

Friendship? Aku ada Yaa, Abit, Fatin, Aen, Nap, Mas and Ema. Dah cukup untuk menjadi tulang belakang untuk aku bernafas memandang langit yang cerah itu lagi. Tidak seperti dulu. Aku sorang. Aku cuma bersendiri menguatkan diri. 

Jodoh? Belum sempat aku terbang menjengah bumi Borneo, ibu dan ayah dah beri warning jangan cari orang Sarawak. Nanti susah nak balik raya. Ya, betul juga. Parah nanti aku melalak rindukan ibu dan ayah. Ibu selalu cakap, belajar dulu, nanti dah kerja gerenti ada yang nak. Tapi, sejauh mana kegerentian ibu tu? Ada sesetengah pula berkata 'campus is the best place to find your lover'. Ada benar nya juga. Dekat sini lah kita nak kenal baik buruk mamat tu. Nanti dah kerja, confirm2 semua nya dah berpunya. Ye dok?

Ahh. Persetankan tu semua

Aku cuma mahu zaman kegemilangan aku dicipta kembali. Itu sahaja misi aku.























Comments

Popular posts from this blog

UiTM Intersession Semester

a month flies. cepat sangat masa berlalu. aku ambil intersesi. apa itu intersesi? intersesi adalah short sem yang dilakukan semasa cuti sem di mana pelajar-pelajar yang lain tengah syok bercuti. cuti sem kali ni adalah 2 bulan. so kami-kami yang memilih untuk mengambil intersesi ni terpaksa lah korbankan cuti. Intersesi bagi pihak aku adalah bring forward the coming subject of next sem to this semester. maknanya, next sem, it should be 6 subjects tapi 1 subject had been taken to this interssesion and next sem akan ada 5 subjek je. yeay! macam biasa, bisnes diutamakan. it cost amount of cash to settle the fees untuk subjek and kolej. total up, RM300.00. tak berbaloi kan? yuran untuk satu sem je pun costs RM400+ in UiTM, tapi untuk intersesi yang sebulan dan satu subjek sahaja, 300.aiyakk! takpela. nak belajar.  life is good in Lendu. kampus sumpah kosong! aku ambil kesempatan untuk jogging sendiri setiap hari. dapat tengok sendiri sunset dari atas bukit, dalam kampus. jalan sorang-

Paranormal of Menora in UiTM Lendu

Assalammualaikum Hi. First of all, to make things clear I am no longer an eligible student of UiTM Lendu but I was living in the so called spooky campus for about 3 years. I heard UiTM Lendu has been attacked by the paranormal thingy after Citrawarna for these couple days. Sampai kena kosongkan kolej and kolej lelaki pun was attacked by the histeria semua. Betul eh? Hmm. We can just pray the best for UiTM Lendu. To juniors, 'they' love something in dirt. Keep close to god. Istighfar. To girls, for those who are in menstruation period, 'keep clean' and to boys also, 'Jangan macam-macam'.  Okay, I found a photo from twitter saying there was a ghost image of 'Ulik Mayang' behind a girl. I pernah dengar about this ulik mayang thingy. I can clearly see the image though from this image. Tapi tak tahu lah kalau orang lain. Or maybe it is just a tree. But to make things clear, It is not actually an Ulik Mayang but It is Menora. Menora came from Siam. T

cool items to let go, with cool price.

if interested, feel free to give comment here and  drop your phone number in my facebook inbox,  http://www.facebook.com/vianna.nasir it is just some simple stuffs which is fully belong to me to let go with the lowest price due to perut buncit, almari penuh and other reasons ! more items will be 'uploaded' soon :) SOLD !!! TYPE : paras bawah punggung DESIGN : leopard print SIZE : free size COLOUR : brown PRICE : RM15 CONDITION : 10/10 TYPE : round neck t-shirt paras bawah punggung lengan panjang DESIGN : plain soft design  SIZE : M COLOUR : pink PRICE : RM10 CONDITION : 9/10 TYPE : v-neck t-shirt paras punggung lengan panjang DESIGN : plain soft design SIZE : S COLOUR : red (half inner in black) PRICE : RM15 CONDITION : 10/10 TYPE : loose cotton shirt  DESIGN : colourful stripes SIZE : free size COLOUR : red+white+blue+yellow PRICE : RM20 CONDITION : 7/10 TYPE : cotton long skirt DESIGN : english soft flowers SIZE : free size COLOUR : white+green+pink PRICE : RM20 CON