Skip to main content

I turned 21. My birthday party.

Assalammualaikum

Okay, first of all, to write in english or bahasa? Bahasa lah since dah makin tua ni, It's better to be back to the roots. Hehe. 

16 Februari 2013. Awal sehari dari tarikh sebenar hari lahir aku. Aku dikejutkan dengan sebuah sambutan hari jadi yang sangat tak disangka. A very lovely one yet memorable! Tak sangka, orang yang paling aku rindu ada dekat situ.

Kronologinya bermula begini. Masa siang, ayah kata malam ni nak pergi open house tahun baru cina kawan ayah. Alright. Okay iye kan saja. Aku patuh saja. Tapi yang peliknya, kenapa lah adik dengan ibu beriya suruh aku pakai lawa-lawa ni. Kang aku pakai cheongsam kang. Then I chose to wear a black dress with white scarf. Tiba-tiba adik beriya tak kasi pakai baju tu. Dia suruh pakai peplum pink. Ahh lantaklah, aku pun pakai lah peplum tu.

Setibanya di Wangsa Maju, Kuala Lumpur, baru aku perasan, dalam kereta ni semua pakai baju hitam putih. Aku sorang je yang berwarna -.-. Okay, I smell something fishy.

Aku dah dapat agak dah. This is my birthday surprise. But, how would I know there will be another surprise? A few minutes after dah memanaskan punggung di Cosy Place Restaurant, tiba-tiba satu restoran nyanyi lagu Happy birthday and aku lihat di belakang aku ada seseorang yang aku tak pernah sangka dia hadir, datang merapati aku dengan sebuah kek hari jadi.

Ya Allah, ketika itu, tuhan saja yang tahu betapa rindunya aku dekat dia. Seorang sahabat yang lebih kenal diri aku daripada aku kenal diri aku sendiri ada di hadapan aku. Chika. Itulah kawan baik aku sejak di tingkatan 4. Banyak sangat kami dah lalui through our ups and downs, itulah yang menguatkan persahabatan kami. Cuma, kami jarang contact sejak masing-masing membawa haluan setelah tamat persekolahan. After 3 years, baru ada jodoh nak jumpa. Ya Allah rindunya dengan minah ni! *i cried*
wajah 3 jam sebelum menjangkau umur 21 tahun.
dearest youngest sister, Alisa
the loveliest father
the favourite peoples <3
the best mother
best friends, Kak Iqa and Kak Marina
I turned 21! :p
the cake. siap ada 'kak' melampau. mentang2 dah tua -.-
happy tummy! beef and bacon burger. semua ini saya punya!

the doorgifts to guests
no comment. hehe
sebelum melabuhkan tirai.

get caught by the paparazzi
best friend since 1 year old!
Cosy Place Restaurant, Wangsa Maju

family potrait with abang ipar and future adik ipar
with favourite peoples. black and white theme!
best friends since primary
this is chika! i love her very much tau!

Basically, bila umur dah menjangkau 21, ia adalah tiket pelepasan seseorang individu kan? Dan perlu diingatkan, sudah tua! Journey has just begun. Banyak lagi yang perlu aku tempuh. Aku hanya minta untuk dikuatkan diri dengan segala macam dugaan, ditetapkan iman kepada Allah, ditenangkan hati, dielakkan daripada sikap riak, takbur dan bangga diri. Aku mahu sentiasa menjadi hambaNya yang sentiasa ada rasa malu, syukur dan tawadddu'. Itu sahaja yang aku pinta. Dan digembirakan hati orang yang aku cinta. Semoga Allah dengar dan semoga kawan-kawan juga mendoakan. Amin(:

So in a nutshell, I really had my best birthday surprised! sangat-sangat tak sangka! Terima kasih banyak for those surprises, presents, favourite peoples and those wishes on twitter and facebook! Eventhough tak dapat reply semua, but I have read them all. Cehh cakap macam artis kan. Haha. I'll take them as doa. Terima kasih banyak-banyak sekali lagi. Allah bless you all(:

























Comments

Popular posts from this blog

UiTM Intersession Semester

a month flies. cepat sangat masa berlalu. aku ambil intersesi. apa itu intersesi? intersesi adalah short sem yang dilakukan semasa cuti sem di mana pelajar-pelajar yang lain tengah syok bercuti. cuti sem kali ni adalah 2 bulan. so kami-kami yang memilih untuk mengambil intersesi ni terpaksa lah korbankan cuti. Intersesi bagi pihak aku adalah bring forward the coming subject of next sem to this semester. maknanya, next sem, it should be 6 subjects tapi 1 subject had been taken to this interssesion and next sem akan ada 5 subjek je. yeay! macam biasa, bisnes diutamakan. it cost amount of cash to settle the fees untuk subjek and kolej. total up, RM300.00. tak berbaloi kan? yuran untuk satu sem je pun costs RM400+ in UiTM, tapi untuk intersesi yang sebulan dan satu subjek sahaja, 300.aiyakk! takpela. nak belajar.  life is good in Lendu. kampus sumpah kosong! aku ambil kesempatan untuk jogging sendiri setiap hari. dapat tengok sendiri sunset dari atas bukit, dalam kampus. jalan sorang-

Paranormal of Menora in UiTM Lendu

Assalammualaikum Hi. First of all, to make things clear I am no longer an eligible student of UiTM Lendu but I was living in the so called spooky campus for about 3 years. I heard UiTM Lendu has been attacked by the paranormal thingy after Citrawarna for these couple days. Sampai kena kosongkan kolej and kolej lelaki pun was attacked by the histeria semua. Betul eh? Hmm. We can just pray the best for UiTM Lendu. To juniors, 'they' love something in dirt. Keep close to god. Istighfar. To girls, for those who are in menstruation period, 'keep clean' and to boys also, 'Jangan macam-macam'.  Okay, I found a photo from twitter saying there was a ghost image of 'Ulik Mayang' behind a girl. I pernah dengar about this ulik mayang thingy. I can clearly see the image though from this image. Tapi tak tahu lah kalau orang lain. Or maybe it is just a tree. But to make things clear, It is not actually an Ulik Mayang but It is Menora. Menora came from Siam. T

cool items to let go, with cool price.

if interested, feel free to give comment here and  drop your phone number in my facebook inbox,  http://www.facebook.com/vianna.nasir it is just some simple stuffs which is fully belong to me to let go with the lowest price due to perut buncit, almari penuh and other reasons ! more items will be 'uploaded' soon :) SOLD !!! TYPE : paras bawah punggung DESIGN : leopard print SIZE : free size COLOUR : brown PRICE : RM15 CONDITION : 10/10 TYPE : round neck t-shirt paras bawah punggung lengan panjang DESIGN : plain soft design  SIZE : M COLOUR : pink PRICE : RM10 CONDITION : 9/10 TYPE : v-neck t-shirt paras punggung lengan panjang DESIGN : plain soft design SIZE : S COLOUR : red (half inner in black) PRICE : RM15 CONDITION : 10/10 TYPE : loose cotton shirt  DESIGN : colourful stripes SIZE : free size COLOUR : red+white+blue+yellow PRICE : RM20 CONDITION : 7/10 TYPE : cotton long skirt DESIGN : english soft flowers SIZE : free size COLOUR : white+green+pink PRICE : RM20 CON