Skip to main content

R E U N I O N


semalam, 20072011, RABU. was the date of our reunion. memang sayang gila kot kat mereka2 ni. syaraf mansor and fara norhaidin. memang nama yang tak pernah lekang dari mulut aku and hati aku. siapa mereka? mereka adalah antara kawan baik yang pernah ada dalam carta senarai nama kawan baik dalam hidup aku. aku jumpa dorang ni lepas SPM dulu masa kerja kat F.O.S (swg). fun gila. setahu aku, untuk aku yang tak pernah keluar rumah, tak pernah bergaul dengan orang memang sangat jakun bila tiba2 bekerja. sangat lain. kena buat kerja berat. berdiri selama 8jam. lipat kain memanjang and angkat stok2 kotak yang berat2 gila. 

as far as i know, masa aku mula2 masuk dulu, if im not mistaken, semua orang tak suka aku. haha. sebab aku mengada sangat kot. aku akui. and aku pun dapat rasa. entah apa entah salah aku masa mula2 masuk dulu. maybe sebab aku tak pernah bergaul dengan orang luar so, aku tak biasa dengan staf2 yang ada kt dalam kedai tu. perangai aku kt rumah terbawa2 kat luar maybe. hehe.. tak pela. tak kisah pun. aku tahu, aku tak pernah salah, tak pernah kacau orang, tak pernah susahkan hidup dorang and tak pernah makan gaji dorang pun.

bila lama2 kerja, tiba2 we create a gang. haha ada je populasi SPM leaver. antaranya syaraf and fara. aku rasa dorang pun tak suka aku dulu. haha tapi lama2 entah macam mana. kteorg jadi rapat sangat sampai dah jadi gang. and staf2 lain yang lebih tua daripada kteorg pun dah berminat nak masuk geng kitaorg. kitaorang jahat. serious tak tipu. tak lah jahat macam mana. kitaorg cuma nakal je. yela baru habis sekolah kan? so perangai sekolah memang terbawa-bawa. mana taknya, time kerja berborak. ponteng sekali ramai2 kan. hahhahahaahha. memang tak lah. maaf.

tapi, berkawan dengan fara and syaraf ni betul2 menarik aku keluar dari kehidupan lama. bukanlah kehidupan lama tu teruk. tapi, aku dapat kenal dunia luar. dunia untuk berdikari. macam mana nak berdepan dengan orang. macam mana nk bersabar kalau kena marah dengan bos. -.-' hhaha kalau kat sekolah, dah lama melalak tu. masa kt tmpat kerja, memang selalu sangat lah kitaorg spend time sama2. gelak terkekek-kekek. fara tukang bahan, syaraf tukang kena bahan and aku tukang gelak and tukang menyampuk. haha syaraf badak ! apa yang pasti, bila dengan dorang, aku mesti gelak sampai perut nak terburai. -.-''

kat situ, susah senang memang kitaorg bertiga lah. gelak mesti bertiga. nangis mesti bertiga. and mengumpat mesti bertiga. of course! haha. aku kalau dah sayang orang, sayang selamanya. aku sayangkan persahabatan ni. tapi, tak lama. kitaorg kerja pun untuk sementara. temporary staff. result SPM keluar. aku dapat sambung belajar kt UiTM, syaraf kt Kedah and fara dapat PLKN kat sarawak. last night kitaorg jumpa, memang sayu sangat. kitaorg janji. kita akan jumpa balik bila semua free. tapi, malangnya, memang takde masa langsung untuk jumpa. fara kerja, jadual cuti aku dengan syaraf memang berbeza. yela sorang kat melaka sorang kt kedah. now, cuma bergantung pada rezeki and jodoh jela. kalau ada, ada lah. 

alhamdulillah, entah macam mana, lepas setahun which is semalam. dapat lah jumpa. tapi sekejap je. tu yang terkilan sikit tu. sebab fara kerja, and syaraf pun ada praktikal. so, sedih sikit lah. sebab selalunya kitaorg akan spend time masa sehabisnya, sampai dah takde suara nk gelak. haha. takpela, sekejap ni pun jadi lah. asal dapat jumpa kankankan? 


untunglah syaraf kat tempat gelap dengan dua girl. suka lettew kauuuu. !

hahahahaah fun lah keluar semalam. even for a simple. nak keluar lagi, nak keluar lagi. :(

ni gambar masa zaman muda2 dulu.


tapak F.O.S ni sebenarnya platform pertama aku mula2 kenal erti dunia luar. dunia luar daripada rumah. biar orang tak suka kita dulu, asal benda tu jadikan diri kita lebih baik. apa2 pun, apa yang aku sedar, bila aku dah keluar daripada FOS and terus masuk UiTM aku tak sengada-ngada dulu and fikir matang sikit. dah tak macam sekolah dulu dah.haha yeke? no doubt, kerja sambilan memang banyak mengajar and beri pengalaman. haha. hahaha tamat lah kisah antara kami. simple story then. hope dapat jumpa lagi lah. insyaallah. apa yang pasti, kenangan kita, benda jahat and benda baik yang kita pernah buat sentiasa dalam ingatan. 

sayang korang !










Comments

Popular posts from this blog

UiTM Intersession Semester

a month flies. cepat sangat masa berlalu. aku ambil intersesi. apa itu intersesi? intersesi adalah short sem yang dilakukan semasa cuti sem di mana pelajar-pelajar yang lain tengah syok bercuti. cuti sem kali ni adalah 2 bulan. so kami-kami yang memilih untuk mengambil intersesi ni terpaksa lah korbankan cuti. Intersesi bagi pihak aku adalah bring forward the coming subject of next sem to this semester. maknanya, next sem, it should be 6 subjects tapi 1 subject had been taken to this interssesion and next sem akan ada 5 subjek je. yeay! macam biasa, bisnes diutamakan. it cost amount of cash to settle the fees untuk subjek and kolej. total up, RM300.00. tak berbaloi kan? yuran untuk satu sem je pun costs RM400+ in UiTM, tapi untuk intersesi yang sebulan dan satu subjek sahaja, 300.aiyakk! takpela. nak belajar.  life is good in Lendu. kampus sumpah kosong! aku ambil kesempatan untuk jogging sendiri setiap hari. dapat tengok sendiri sunset dari atas bukit, dalam kampus. jalan sorang-

Paranormal of Menora in UiTM Lendu

Assalammualaikum Hi. First of all, to make things clear I am no longer an eligible student of UiTM Lendu but I was living in the so called spooky campus for about 3 years. I heard UiTM Lendu has been attacked by the paranormal thingy after Citrawarna for these couple days. Sampai kena kosongkan kolej and kolej lelaki pun was attacked by the histeria semua. Betul eh? Hmm. We can just pray the best for UiTM Lendu. To juniors, 'they' love something in dirt. Keep close to god. Istighfar. To girls, for those who are in menstruation period, 'keep clean' and to boys also, 'Jangan macam-macam'.  Okay, I found a photo from twitter saying there was a ghost image of 'Ulik Mayang' behind a girl. I pernah dengar about this ulik mayang thingy. I can clearly see the image though from this image. Tapi tak tahu lah kalau orang lain. Or maybe it is just a tree. But to make things clear, It is not actually an Ulik Mayang but It is Menora. Menora came from Siam. T

cool items to let go, with cool price.

if interested, feel free to give comment here and  drop your phone number in my facebook inbox,  http://www.facebook.com/vianna.nasir it is just some simple stuffs which is fully belong to me to let go with the lowest price due to perut buncit, almari penuh and other reasons ! more items will be 'uploaded' soon :) SOLD !!! TYPE : paras bawah punggung DESIGN : leopard print SIZE : free size COLOUR : brown PRICE : RM15 CONDITION : 10/10 TYPE : round neck t-shirt paras bawah punggung lengan panjang DESIGN : plain soft design  SIZE : M COLOUR : pink PRICE : RM10 CONDITION : 9/10 TYPE : v-neck t-shirt paras punggung lengan panjang DESIGN : plain soft design SIZE : S COLOUR : red (half inner in black) PRICE : RM15 CONDITION : 10/10 TYPE : loose cotton shirt  DESIGN : colourful stripes SIZE : free size COLOUR : red+white+blue+yellow PRICE : RM20 CONDITION : 7/10 TYPE : cotton long skirt DESIGN : english soft flowers SIZE : free size COLOUR : white+green+pink PRICE : RM20 CON