Skip to main content

my comment throughout final examination semester 2.


PAD170

= kesilapan terbesar yang pernah aku buat dalam hidup aku adalah, masa menjawab paper ni , PAD170. sumpah sangat menyesal. sememangnya, memanglah aku nk buat betul2, i just wanna try my luck to get DL as i wish to, as i dream last night. aku mimpi, aku dpt 3.53 this sem. sumpah best! masa tu, aku terus call ibu. happy sangat sbb dapat 3.53, compared to last sem 3.28 je.... tapi, takpela alhamdulillah, i get what i give. so, my azam, nak buat yang terbaik lahhh. nak buat ibu happy, ayah gembira n family suka with my result. sumpah aku struggle gila exam this sem. okay, masa jawab paper ni, dgn lafaz bismillah, ketenangan hati, berbekalkan ilmu yang aku belajar, alhamdulillah aku jawab dgn baik. masa tu, ada left 30 minutes. aku dah siap. aku tengok, asal org semua tak habis tulis lagi ni? dalam hati aku, oooo laju gila aku tulis. hehehe.... takpela, nak tidur. sakit gila tangan. ''okay, masa tinggal lagi 2 minit, sila habiskan ayat terakir anda dan isikan no matrik anda' dengan tenangnya aku letak buku jawapan aku kt meja belah kanan. tiba2 farah natasya toleh belakang (dia duduk depan aku). dia kata mcm ni, 'kau jawab soalan no berapa?' then aku jwb, aku jawab independence of judiciary. kau? dia pun jawab 'aku jawab 3 and 4' time tu, aku dah pelik dah. asal dia jawab ada dua soalan? asal aku jawab satu je? serentak dengan itu jugakk, cepat2 aku baca kertas soalan, -answer all questions part A and answer 2 of 4 of questions of part B- OMG. sumpahh aku terkejut. masa tu, aku rasa mcm aircond yg kt atas tu jatuh kt ats kepala aku. AKU TAK JAWAB SATU LAGI SOALAN PART B, 25 MARKAH. i lost my gold 25marks man...... adoiiiiii. sumpah bodoh kan? ni lah kesilapan terbesar yang aku pernah buat dalam hidup aku.masa keluar dewan. menangis melalak-lalak lahhh.... sehari tak makan, tak study and tidur sepanjang hari. sumpah down. tapi,,,, dengan adanya kawan2 senior2 yang sentiasa support. 'move on v paper byk lg kena focus' aku pun bangkit kembali. payal cakap, ''kena bersyukur dengan apa yang ada, yang penting kita dah berusaha yang terbaik, janji kita jadi orang, belajar tak pandai pun tak jadi masalah, yang penting jadi orang'' 

CTU151

= alhamdulillah was okay, agak berpeluh jawab paper ni. lepas habis jawab je, mmg berulang kali lahh check kertas soalan whether tiba2 kena jawab 5 soalan pulak kann. tapi, kenapa before paper ctu ni banyak sangat propaganda yang ckp, banyak chapter yang tak masuk? masuk pasal globalisasi bla3... habis semua org text aku. at last yang keluar, yang terkandung dlm buku teks. alhamdulillah. and kepada pa'ie, tak payah nak tipu sangat lah ckp, prakata and bibliografi penulis pun keluar. =.='

BEL

= hehe masa diberi 3 jam. tak rasa mcm membazir satu jam je kan? sebabnya, an hour before paper habis, semua org dah balik. and aku pun, balik jugak lahhh... nasib baik keluar essay yang aku dah pernah buat exercise. alhamdulillah :)

ACC106

= banyak sangat peristiwa, dugaan dan kekangan dlm subjek ni. aku takde basic acc. sepanjang kelas acc, sumpah aku tak pernah pay attention. bukan taknak, tp aku give up. AKU TAK FAHAM LANGSUNG.  aku rasa ni first time dalam hidup aku, aku tak faham langsung untuk particular subject tu. aku pernah mintak miss ajar aku from the very start. tp, miss busy sgt. miss ajar PJJ. 3 days before the final (masa study week lah kan), 3 hari, 3 malam, aku kt library dengan ghaffar and kecik. credit to them! aku habiskan semua soalan past sem dalam compilation tu. serious, thanks kt korang sgt3. mmg aku speed gila2 lah untuk acc ni. on the day, tiba2 we knew that kelas from D,E,F,G kena tukar sbb dewan syahbandar tak muat. adoi, asal info ni baru sampai 20minutes before the paper? aku pun dengan terkedek-kedeknya follow je lah dorg utk cari kelas utk paper haritu. rupa-rupanya kt bangunan AD. first time sampai situ, WOW, macam colleseum. haha. bila masuk dewan, lagi lah aku terkejut bila tengok tiba2 meja tak serupa meja. dah lah acc kott. meja dia pakai mcm meja kt DK tu adoii.... dah lah bhg aku kipas rosak. aircond takde. =.=' semua org yang baru masuk kt dlm dewan tu, semua betulkan tudung. haha. and including me lahh.. meja tu dah lah utk right hand side, aku pulak left hand. memang terkial-kial lah.. sumpah aku berpeluh-peluh for 3 hours the paper. soalan ratio and depreciation dah lah susah nak mati ouhhh.... hope2 tak repeat. insyaallah.

ECO 162

= the night before the paper, sumpah aku tak baca buku langsung. dah lah paper pagi kan. aku buat latihan je. sumpah tak cukup, and memang tak boleh jawab. aku memang merepek-repek jawab esei 'the reason of the oligopoly' haiyaaa...... entah berapa lah miss kasi aku marks kt situ. and and and, tidak lupa juga kepada soalan objektif, SUSAHHHHH

PAD 190

= yeayyyyy last paper. biasa lahh. nak dekat2 balik ni. mmg tak study. boleh pulak on the night aku cuma baca 5 chaps je, lagi 5 chaps aku baca keesokan paginya. mentang2 lah paper at 2.15 kann. mcm bagus2 je taknak study. gedik gila kan? hahaha..... masa jawab paper ni. aku mmg balas dendam. ak balas dendam sbb aku tak dapat buat yang terbaik dlm 170 haritu. memang aku membebel panjang gila utk paper ni. ada one question tu, aku buat sampai 3 page. mmg bengkok lah jari aku kann.... haha. kan 30 minutes before paper end tak boleh keluar dewan kann. tapi,,,,, aku keluar jugakk. masa org tu nk pegang microphone ckp 'masa tinggal lagi 30minit anda tidak dibenarkan keluar' , aku angat tangan, 'puan, saya nk pergi tandas, tak tahan' dengan pantas dan lajunya aku berlari pergi tandas yang jauh beno tu. yelaaa, mana taknya, aku duduk bawah aircond, lepas tu, keep drinking je air tu... sebab aku batuk2, so, aku minumlah air. kann, dah tak tahan nak shi shi... ...... ..... ..... ..... and, and, and ... ... ... ... ...

end sudah semester dua. alhamdulillah sem ni tak banyak dugaan sgt time exam. aku harap mimpi aku jadi kenyataan and tak repeat untuk sebarang paper. insyaallah amin.... tapi apa2 pun, i wont give up as i havent reach the dream <3





Comments

Popular posts from this blog

UiTM Intersession Semester

a month flies. cepat sangat masa berlalu. aku ambil intersesi. apa itu intersesi? intersesi adalah short sem yang dilakukan semasa cuti sem di mana pelajar-pelajar yang lain tengah syok bercuti. cuti sem kali ni adalah 2 bulan. so kami-kami yang memilih untuk mengambil intersesi ni terpaksa lah korbankan cuti. Intersesi bagi pihak aku adalah bring forward the coming subject of next sem to this semester. maknanya, next sem, it should be 6 subjects tapi 1 subject had been taken to this interssesion and next sem akan ada 5 subjek je. yeay! macam biasa, bisnes diutamakan. it cost amount of cash to settle the fees untuk subjek and kolej. total up, RM300.00. tak berbaloi kan? yuran untuk satu sem je pun costs RM400+ in UiTM, tapi untuk intersesi yang sebulan dan satu subjek sahaja, 300.aiyakk! takpela. nak belajar.  life is good in Lendu. kampus sumpah kosong! aku ambil kesempatan untuk jogging sendiri setiap hari. dapat tengok sendiri sunset dari atas bukit, dalam kampus. jalan sorang-

Paranormal of Menora in UiTM Lendu

Assalammualaikum Hi. First of all, to make things clear I am no longer an eligible student of UiTM Lendu but I was living in the so called spooky campus for about 3 years. I heard UiTM Lendu has been attacked by the paranormal thingy after Citrawarna for these couple days. Sampai kena kosongkan kolej and kolej lelaki pun was attacked by the histeria semua. Betul eh? Hmm. We can just pray the best for UiTM Lendu. To juniors, 'they' love something in dirt. Keep close to god. Istighfar. To girls, for those who are in menstruation period, 'keep clean' and to boys also, 'Jangan macam-macam'.  Okay, I found a photo from twitter saying there was a ghost image of 'Ulik Mayang' behind a girl. I pernah dengar about this ulik mayang thingy. I can clearly see the image though from this image. Tapi tak tahu lah kalau orang lain. Or maybe it is just a tree. But to make things clear, It is not actually an Ulik Mayang but It is Menora. Menora came from Siam. T

cool items to let go, with cool price.

if interested, feel free to give comment here and  drop your phone number in my facebook inbox,  http://www.facebook.com/vianna.nasir it is just some simple stuffs which is fully belong to me to let go with the lowest price due to perut buncit, almari penuh and other reasons ! more items will be 'uploaded' soon :) SOLD !!! TYPE : paras bawah punggung DESIGN : leopard print SIZE : free size COLOUR : brown PRICE : RM15 CONDITION : 10/10 TYPE : round neck t-shirt paras bawah punggung lengan panjang DESIGN : plain soft design  SIZE : M COLOUR : pink PRICE : RM10 CONDITION : 9/10 TYPE : v-neck t-shirt paras punggung lengan panjang DESIGN : plain soft design SIZE : S COLOUR : red (half inner in black) PRICE : RM15 CONDITION : 10/10 TYPE : loose cotton shirt  DESIGN : colourful stripes SIZE : free size COLOUR : red+white+blue+yellow PRICE : RM20 CONDITION : 7/10 TYPE : cotton long skirt DESIGN : english soft flowers SIZE : free size COLOUR : white+green+pink PRICE : RM20 CON