Skip to main content

2010 of Viannanasir



alhamdulillah. sekarang dah kat penghujung 2010. 2010 gives me a lot of memories. had a very long moments throughout this 2010. banyak sangat dugaan. banyak sangat ujian. nakal sangat 2010 ni. selalunya, macam tahun2 yang sudah, dalam tahun tu, ada satu zaman je. zaman persekolahan. tapi, 2010 ni, ada 3 zaman rasanya(dah macam paleolitik, neolitik and mesolitik dah) iaitu, zaman kerja, zaman sekolah and zaman university. haha. macam2 sangat yang terjadi. tapi sebenarnya, deep in my heart, it really taught me to be stronger yet a grateful girl and the most perfect thing is, it has opened my eyes to this wild world, and braver to face the challenge. terbaik lah 2010...... kalau tak, saya tak dewasa! even tak tinggi, tapi, semangat juang ni tinggi tau, sehebat Hang Tuah. cehhh..... bongok!
MIRA JAFREE & CHIKA ZULKEPLI



JANUARI


SPM!!! done.... alhamdulillah. yeay2.... selamat tinggal MIRA JAFREE, selamat tinggal CHIKA ZULKEPLI, selamat tinggal 5DYNAMIC and akhir sekali, selamat tinggal SMK CONVENT JALAN PEEL. akhirnya aku bersara setelah 10 tahun belajar di situ since darjah satu. gila kan? orang lain sekolah rendah and sekolah menengah berbeza. aku ni? daripada darjah 1 sampai form 5, tapi, bila dah makin besar, makin dewasa, makin keluar daripada dunia kanak2 tuh, ternyata, zaman sekolah the best! kawan time sekolah the best : mira jafree and chika zulkepli ni lahh. dorang sekepala, seleher, setangan, sekaki dan sejari! kita pergi makan sama2, koko sama2, homework sama2, tidur dlm kelas sama2, ponteng sama2, tipu cikgu sama2, serong sekolah(ABC setiap hari rabu ingat tak?), makan dlm kelas,  conteng kelas, mengumpat, puasa, berangan, menyanyi dan dan dan.... share boyfriend. hehe ada ke? KAMAL ADLI lahh.  ekh,,, terlajak pulak! okay let me describe about these girls. si mira ni, pendengar yang baik, hati dia pun memang baik... tapi sangat3 ego! kadang2 bengang pun ada(tapi, kau jgn risau beb, aku tetap sayang kau and aku tahu kau baik. kau sayang aku tak?- KESETIAAN okay.....) okay, chika the next perempuan kawan. she's the only one yang berani marah aku! yang berani mengamuk kt aku! yang berani cakap aku ni terhegeh-hegeh. tapi, dia lah makhluk yang kadang2 kenal aku lebih dari aku kenal diri aku sendiri. kadang2 pun aku keliru dengan apa yang aku nak, apa yang aku rasa, tapi minah ni cepat2 ketuk aku dengan hammer supaya aku sedar! iloveyou both lah.... jgn lupa angan2 kita tuh... rumah kondominium and kereta sport tau
FEBRUARY
my best month ever! sebabnya? menghitung hari nak hadiah birthday lah. tapi, this year semacam sikit. murung and muram all the time. kenapa? tak pernah pulak aku murung selama sebulan. sebulan tau. bukan sekjap. selalunya sedih, tak sampai 2 hari pun. ni sebulan! reason? gaduh dengan chika gila2. gaduh sebab hal kicik saja... sebab arnab. sebanrnya, aku pun pelik apsal dia ni tbe2 je berubah gila gila ni. aku yang gila ke? dia yang gila? habis satu tempat kerja macam pulau aku. kadang2 tu, aku try slowtalk dengan dia. tapi, dia lari2 pulak daripada aku. habis tu sampai bila? drastik sangat kau berubah ni. hari demi hari. on 17february2010, aku kerja full shift sampai pukul 10malam. last, aku jaga fitting room. masa nak balik tuh, semua dah tutup lampu and aircond, and semua orang dah keluar kat pintu. kak rozie(supervisor) kata, semua orang jgn balik dulu, ada meeting jap. lepas tu, dia kata, '' okay, semua orang tunggu kat kaunter, akak nak briefing kejap kecuali vianna. awak kemas fitting room sampai kemas! selagi tak kemas jangan balik! '' dia cakap dengan tegas. nak kemas apa lagi? hanger semua aku dah susun, baju dah aku lipat paling kemas lah. memang perfect aku lipat. gila kan? tiba2 kak bella datang, ''kau relax la vee. kau kemas elok2 tau, hanger tuh. jangan berterabur. nanti kak rozie mengamuk.'' kata2 dia buat aku lebih takut. nak kemas apa lagi? aku bukan nya main tanah tadi kat fitting room tu. lepas tu, time aku nk jalan ke kaunter untuk briefing. aku tengok, semua orang dah takde, tapi, dorang tunggu kat luar pintu. aphal ni? apsal dorang tak balik? tapi, belum sempat aku nak jejak pintu, nak keluar. lampu semua gelap gelita! aarrrghhhh aku sorang kat dalam kedai! blackout ke? tapi, aku gagahkan jua diriku untuk melangkah pergi. lepas tu, alhamdulillah, selamat jugak menjejak keluar. bila aku keluar je, tibe2 dorang ramai2 nyanyi lagu ni ------->>>
happy birthday to you,
happy birthday to you,
happy birthday to vianna, happy birthday 
to you.............................

ARRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH Birthday aku lah bongok. serentak dengan itu jugak, tbe2 chika keluar bawak kek. tertitis air mata aku kat situ. haha. happy giler. and, aku peluk dia erat erat erat.
MARCH
ouhhh nak berhenti kerja, nak berhenti kerja, nak berhenti kerja. still dalam dilemma nak berhenti kerja. SPM result? alhamdulillah flying colours (:
APRIL
17april2010, aku takkan lupakan kenangan kat fos. this kedai was the first stage of maturing myself.... sikit je matured! hehe. dah resigned! yeayy.... process menambah lemak lah.

MAY
menghitung hari nak masuk UiTM. kalau saya tidak di uitm, sekarang ni, saya di MSU in medic. sebab, fade up tunggu result upu! dah plan nk masuk msu in medic. sebab minat. 
JUNE
ouhhhh june... bulan azab.......... MDS. seksa yang teramat sangat! tak pernah rasa azab seteruk ni. tapi, sesungguhnya, azab allah lebih dahsyat... go baby go. MALAM TAUTAN KASIH. dah start jual nama dengan lagu ayat2 cinta. :)

JULY
met these two sayangs CARRINA ANUAR & MUNIRAH OMAR. sayang korang gila gila gila gila gila lahh.... tapi apakan daya, segala keputusan di tangan cik barb !!!!! (=,='' vianna, awak harus bersyukur! thank you allah). kami terpaksa tukar kelas masa part one tu sebab kelas terlalu packed :(
AUGUST
getting better with my new kehidupan in uitm. puasa. dah start dah gossip pasal aku dengan payal... hisshhhh,,, ni semua si adik punya kerja! bising lah mulut dia. tapi, salah kteorg jugak. kasi gosip je bila keluar berdua pergi bazaar! potato wedges, mocha, nasi goreng ayam satu.

SEPTEMBER
raya eve! new handphone! yeay!
OKTOBER
dinner dipac. haha. romeo, i miss you... tak pernah performed event sebesar ni. paling besar pun, konsert kat sekolah je... memang havoc lah kann. FINAL EXAM..... sedia gempur.haha ala2 kadar sudah lahh..... lebihkan tidur, sebab tidur itu satu ibadat kan? buku? put aside larh. baca 2, 3 pages cukuplah. takpayhlah menunjuk sangat yer. lepas tu, result? alhamdulillah. an unexpected one! tapi, oktober lah, bulan yang paling mencabar. selama 4minggu exam ni, 4minggu lah aku menghadapi dugaan and ujian yang betul2 mematangkan aku.
this is my conversation between me and someone,

someone October 30 at 5:13pm Report
ala awk sabar ok. Jangan mudah percaya kata2 seorg lelaki. Jujurnya perlu diuji dulu. Sori 4 u. Byk solat k, study elok k :)



::begrateful happynewyear goodbye2010::

Comments

.faty.(: said…
weewwiittt.bestt st0reyyy^^
Vianna Nasir said…
mira : waaahhhhh hahahah :))
Vianna Nasir said…
tya : heee thanks sayang

Popular posts from this blog

UiTM Intersession Semester

a month flies. cepat sangat masa berlalu. aku ambil intersesi. apa itu intersesi? intersesi adalah short sem yang dilakukan semasa cuti sem di mana pelajar-pelajar yang lain tengah syok bercuti. cuti sem kali ni adalah 2 bulan. so kami-kami yang memilih untuk mengambil intersesi ni terpaksa lah korbankan cuti. Intersesi bagi pihak aku adalah bring forward the coming subject of next sem to this semester. maknanya, next sem, it should be 6 subjects tapi 1 subject had been taken to this interssesion and next sem akan ada 5 subjek je. yeay! macam biasa, bisnes diutamakan. it cost amount of cash to settle the fees untuk subjek and kolej. total up, RM300.00. tak berbaloi kan? yuran untuk satu sem je pun costs RM400+ in UiTM, tapi untuk intersesi yang sebulan dan satu subjek sahaja, 300.aiyakk! takpela. nak belajar.  life is good in Lendu. kampus sumpah kosong! aku ambil kesempatan untuk jogging sendiri setiap hari. dapat tengok sendiri sunset dari atas bukit, dalam kampus. jalan sorang-

Paranormal of Menora in UiTM Lendu

Assalammualaikum Hi. First of all, to make things clear I am no longer an eligible student of UiTM Lendu but I was living in the so called spooky campus for about 3 years. I heard UiTM Lendu has been attacked by the paranormal thingy after Citrawarna for these couple days. Sampai kena kosongkan kolej and kolej lelaki pun was attacked by the histeria semua. Betul eh? Hmm. We can just pray the best for UiTM Lendu. To juniors, 'they' love something in dirt. Keep close to god. Istighfar. To girls, for those who are in menstruation period, 'keep clean' and to boys also, 'Jangan macam-macam'.  Okay, I found a photo from twitter saying there was a ghost image of 'Ulik Mayang' behind a girl. I pernah dengar about this ulik mayang thingy. I can clearly see the image though from this image. Tapi tak tahu lah kalau orang lain. Or maybe it is just a tree. But to make things clear, It is not actually an Ulik Mayang but It is Menora. Menora came from Siam. T

cool items to let go, with cool price.

if interested, feel free to give comment here and  drop your phone number in my facebook inbox,  http://www.facebook.com/vianna.nasir it is just some simple stuffs which is fully belong to me to let go with the lowest price due to perut buncit, almari penuh and other reasons ! more items will be 'uploaded' soon :) SOLD !!! TYPE : paras bawah punggung DESIGN : leopard print SIZE : free size COLOUR : brown PRICE : RM15 CONDITION : 10/10 TYPE : round neck t-shirt paras bawah punggung lengan panjang DESIGN : plain soft design  SIZE : M COLOUR : pink PRICE : RM10 CONDITION : 9/10 TYPE : v-neck t-shirt paras punggung lengan panjang DESIGN : plain soft design SIZE : S COLOUR : red (half inner in black) PRICE : RM15 CONDITION : 10/10 TYPE : loose cotton shirt  DESIGN : colourful stripes SIZE : free size COLOUR : red+white+blue+yellow PRICE : RM20 CONDITION : 7/10 TYPE : cotton long skirt DESIGN : english soft flowers SIZE : free size COLOUR : white+green+pink PRICE : RM20 CON